Direct contact via BeterDichtbij

Beeldbellen met uw eigen arts in Ziekenhuis Rivierenland

Heeft u binnenkort een afspraak met een arts of andere zorgverlener in het ziekenhuis? Het is niet altijd nodig om persoonlijk naar het ziekenhuis te komen. Beeldbellen is een goed, eenvoudig en veilig alternatief. In Ziekenhuis Rivierenland maken we hiervoor gebruik van de app BeterDichtbij. Uw zorgverlener kan u hiervoor uitnodigen.

Wat heeft u nodig?

  • Uw mobiele telefoon of tablet met daarop de BeterDichtbij app.
  • Uw telefoon of tablet staat aan, en niet op vliegtuigstand of niet storen.
  • Een werkende internetverbinding (wifi).
  • Een omgeving waarin u rustig kunt bellen.

Beeldbellen stap voor stap

  • De polikliniekassistente belt u om een afspraak te maken. Zij stelt u een paar vragen, om te checken of beeldbellen mogelijk is.
  • U krijgt een afspraakbrief per post.
  • U downloadt de app BeterDichtbij op uw mobiele telefoon of tablet.
  • U wordt op het afgesproken moment gebeld. U neemt op en dan ziet u uw zorgverlener op uw mobiele telefoon of tablet.
  • U voert het gesprek.
  • Klaar? Tot slot kan het zijn dat u een link in de BeterDichtbij app krijgt naar een aantal korte vragen over uw ervaring met beeldbellen.

Hulp nodig? Bel de Helpdesk Digitale Zorg

Heeft u hulp nodig bij het downloaden van de app? Of heeft u andere (technische) vragen over het gebruik van BeterDichtbij? De medewerkers van de Helpdesk Digitale Zorg helpt u hier graag bij. Bel 085-1304 575 (maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur)

Klik hier voor meer informatie.


Gratis downloaden en veilig registreren

Download de app BeterDichtbij gratis in de Google Play Store of de Apple App Store en registreer u eenmalig veilig voor BeterDichtbij. Alle patiënten van Ziekenhuis Rivierenland kunnen gratis gebruik maken van BeterDichtbij voor beeldbellen en het stellen van (korte) vragen via de chatfunctie.

Bekijk het filmpje hoe u de applicatie kunt downloaden en hoe u zich kunt registreren:


Veilig vragen stellen

Veel patiënten zitten voor of na een consult nog met vragen. Over hun gezondheid, de volgende afspraak of over een uitslag. Herkent u dit? U kunt op verschillende manieren uw vraag stellen.

  • In het volgende consult. Schrijf uw vraag/vragen op, dan vergeet u niets.
  • Via het patiëntenportaal MijnZR, kijk op www.mijnzr.nl. Onder het kopje Digitaal consult kunt u uw vraag stellen aan uw arts of zorgverlener. Dit is vooral handig als uw vraag wat langer of ingewikkelder is.
  • Via de app BeterDichtbij. Dit kan op uw mobiele telefoon op tablet. De chatfunctie werkt net als bij WhatsApp voor korte, eenvoudige vragen. Het verschil is dat belangrijke zorggegevens alleen voor uw eigen arts toegankelijk zijn. Uw eigen arts beantwoordt uw medische vragen.

 

Waarom kiezen patiënten voor BeterDichtbij?

  • Direct in gesprek met uw arts of Ziekenhuis Rivierenland
  • BeterDichtbij is gemakkelijk te gebruiken op uw telefoon
  • Antwoord van uw eigen arts of het ziekenhuis, overal en altijd na te lezen
  • Uw privacy is gewaarborgd en uw gegevens zijn veilig

Wilt u ook beeldbellen met uw zorgverlener?

Uw arts of andere zorgverlener kan u vertellen of ook u al kunt beeldbellen met hem of haar via BeterDichtbij. Vraag ernaar!

Kijk voor meer informatie op www.beterdichtbij.nl