Wacht- en toegangstijden


Hierboven ziet u de wacht- en toegangstijden van Ziekenhuis Rivierenland. Dit overzicht wordt regelmatig bijgewerkt en bestaat uit drie delen.

  1. Toegangstijd polikliniek
    Er is voor u een afspraak gemaakt op de polikliniek. Soms duurt het enkele weken voordat u terecht kunt op de polikliniek. Dit noemen we de ‘toegangstijd polikliniek’.
  2. Wachttijd diagnostiek
    Om een diagnose te stellen is meestal onderzoek nodig. Heeft u een doorverwijzing naar ons ziekenhuis gekregen van uw huisarts of een andere instelling? Hier vindt u de wachttijd voor de ‘diagnostische bepalingen’.
  3. Wachttijd behandeling
    U moet een operatie ondergaan. De wachttijd tot de dag van de operatie noemen we de 'wachttijd behandeling'. Het kan zijn dat een veelgevraagde arts een langere wachttijd heeft dan een andere arts binnen hetzelfde specialisme. U ziet hier de kortste wachttijd. 

De wacht- en toegangstijden gelden niet voor spoedgevallen. Als u spoedeisende hulp nodig heeft, dan kunt u direct in ons ziekenhuis terecht.

Maximale wachttijd

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact met ons opnemen. Ook kunt u uw zorgverzekeraar vragen om 'wachtlijstbemiddeling'. Dit houdt in dat uw zorgverzekeraar probeert om u sneller te laten helpen. Zorgaanbieders en zorgverzekeraars hebben samen afspraken gemaakt over de maximale wachttijden (de Treeknorm).  

  • De maximale wachttijd voor de polikliniek en diagnostiek is 4 weken.
  • De maximale wachttijd voor behandeling is 7 weken.