Veelgestelde vragen

Via de zoekfunctie op deze website kunt u informatie makkelijk opzoeken. Ook leest u enkele veelgestelde vragen op deze pagina. Daarnaast kunt u natuurlijk ook contact opnemen met de betreffende polikliniek of onze centrale receptie.

Naar het ziekenhuis

U mag uw mobiele telefoon meenemen, op enkele plaatsen, zoals op de Spoedeisende Hulp en de IC/CC afdeling, kan het zijn dat u gevraagd wordt om uw mobiele telefoon uit te schakelen.

U kunt uw laptop of I-pad meenemen en gebruik maken van het WiFi-netwerk van Ziekenhuis Rivierenland 'ZRT-Gast'. Ziekenhuis Rivierenland is niet aansprakelijk voor beschadiging, verlies of diefstal van uw persoonlijke eigendommen.

U kunt gratis gebruikmaken van het WiFi-netwerk van Ziekenhuis Rivierenland 'ZRT-Gast'.

Ja, ons ziekenhuis beschikt over een eigen restaurant en winkel. U bent van harte welkom in ons restaurant in de centrale hal bij de hoofdingang. Hier kunt u genieten van een uitgebreide keuze aan heerlijke gerechten die vers voor u bereid worden.

Medische gegevens

In het patiëntenportaal MijnZR kunt u uw afspraken bekijken, u krijgt ook een afsprakenbrief thuisgestuurd.

Als u via de medisch specialist wordt doorverwezen naar een andere arts of kliniek, regelt de specialist uw doorverwijzing. Ook wanneer u op eigen verzoek een second opinion aanvraagt bij een andere ziekenhuis/zorginstelling, kunt u een verwijsbrief krijgen van ons.

Voor een herhaalrecept van de medicatie die uw arts in het ziekenhuis heeft voorgeschreven, kunt u bellen met de polikliniek of u kunt een aanvraag doen via MijnZR. Vraag eerst na bij de apotheek of u het recept zonder tussenkomst van de arts mag ophalen. Vaak schrijft de arts op een recept een aantal herhalingen voor. Voor een nieuw recept van de medicijnen die u van andere artsen heeft gekregen kunt u het beste met de huisarts contact opnemen.

Als uw pijnklachten van een bestaand en bekend probleem zijn neem dan contact op met uw specialist. Bij nieuwe pijnklachten neemt u contact op met uw huisarts, deze zal u verder helpen en indien nodig verwijzen naar een specialist.

De declaratie van een behandeling/ onderzoek wordt door het ziekenhuis naar de zorgverzekeraar gestuurd. De zorgverzekeraar controleert de declaratie van het ziekenhuis en verwerkt deze. Als u een vraag heeft over een declaratie, dan kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Indien er daarna nog vragen zijn voor het ziekenhuis, dan bespreekt de zorgverzekeraar deze met het ziekenhuis.

Bij vervolgafspraken voor dezelfde zorgvraag (klachten) heeft u geen nieuwe verwijzing nodig. Dit geldt ook wanneer u op verzoek van de medisch specialist terugkomt voor controle en de medisch specialist dit in uw dossier heeft genoteerd. Wanneer het niet nodig is een vervolgafspraak te maken, dan wordt uw zorgdossier afgesloten. Als de behandeling is beëindigd, dit kan al na enkele bezoeken zijn, is er een nieuwe verwijzing nodig. De arts meld aan u als patiënt wanneer de behandeling is beëindigd en wordt afgesloten. Een verwijsbrief wordt afgegeven per zorgvraag, wanneer u een andere zorgvraag heeft, heeft u daarvoor een aparte verwijzing nodig. Als u vanuit een ander ziekenhuis komt is het belangrijk dat gegevens van röntgenfoto's en /of scans opgevraagd worden. U kunt dit zelf regelen met het ziekenhuis waar u vandaan komt.

Dit kunt u printen via MijnZR

U kunt de wijziging doorgeven bij de receptie, telefonisch via (0344) 67 49 11 of via het contactformulier.

Wij ontvangen deze wijziging automatisch. Wilt u het toch alvast zelf doorgeven dan kan dat bij de receptie, telefonisch via (0344) 67 49 11 of via MijnZR.

Cameratoezicht

Het cameraproject is een project passend in het integraal veiligheidsbeleid van Ziekenhuis Rivierenland. Het is een aanvullend middel op reeds bestaande preventieve en repressieve maatregelen om te komen tot een veiliger gebied.

De camera’s zijn geplaatst in een separaat netwerk en zijn technisch en procedureel beveiligd. Alle camerabeelden worden alle dagen voortdurend digitaal geregistreerd, gedurende 28 dagen bewaard en vervolgens automatisch vernietigd. De camerabeelden worden continu door de ZR Bewaking live bekeken.

Nee, niet iedereen heeft zomaar toegang tot de beelden. De medewerkers die de monitoren bekijken en beelden vastleggen zijn hiervoor opgeleid, geautoriseerd en werken volgens een vastgelegde en gereglementeerde procedure. De bewaking reageert direct op signalering door camera s van verdachte situaties volgens een vastgelegde procedure. Politie en justitie hebben inzage in geregistreerd beeldmateriaal, alleen als daartoe aanleiding is.

Privacybescherming richt zich op de zorgvuldige omgang met persoonsgegevens. Dit kunnen bijvoorbeeld gegevens van patiënten of van medewerkers zijn. Informatiebeveiliging richt zich op de beveiliging van vertrouwelijke gegevens, waaronder persoonsgegevens. De maatregelen die in het kader van informatiebeveiliging worden getroffen, leveren dus een bijdrage aan de bescherming van privacygevoelige gegevens. Binnen Ziekenhuis Rivierenland is de Chief Information Officer (CIO) verantwoordelijk voor de coördinatie van alle activiteiten die betrekking hebben op informatiebeveiliging. De Functionaris voor de Gegevensbescherming houdt toezicht op de regels voor privacybescherming.

Privacy van medewerkers en bezoekers in het cameragebied is beschermd door een privacyreglement.

AVG vragen kunnen gesteld worden aan de Functionaris Gegevens bescherming Operationele beveiligingsvragen kunnen gesteld worden aan de Unit Manager Gastvrijheid.