Erik de Haan gestart als nieuw lid Raad van Bestuur

7 augustus 2023

Erik De Haan Website

Vanaf 7 augustus is de Raad van Bestuur van Ziekenhuis Rivierenland weer compleet. Erik de Haan is gestart als lid Raad van Bestuur. Samen met voorzitter Wendy Bosboom en alle medewerkers maakt hij zich de komende jaren hard voor een gezond Rivierenland.

De Haan kent de regio al goed, hij werkte tot 2017 als financieel manager in het ziekenhuis. Hij heeft jarenlange ervaring in de gezondheidszorg, een sterke financiële achtergrond en ervaring binnen de bedrijfsvoering. Belangrijke kwaliteiten gezien de grote veranderingen die de komende jaren in de zorg nodig zijn.

Verbinder voor transformatie

De Raad van Toezicht is trots dat Erik de Haan weer terugkeert naar ziekenhuis Rivierenland. Hans Ensing, voorzitter Raad van Toezicht: “Erik’s achtergrond en kennis maken hem de ideale bestuurder om de uitdagingen voor de komende jaren aan te gaan.” Dit beaamt ook Wendy Bosboom, bestuursvoorzitter: “Erik is een bestuurder die verbinding maakt, met onze patiënten, medewerkers, zorgpartners, verzekeraars en andere partijen. Dat hebben we de komende jaren heel hard nodig om te zorgen dat we echt de transformatie in de zorg kunnen realiseren.

Grotere uitdagingen vragen om samenwerken

Erik de Haan is blij met zijn terugkeer bij Ziekenhuis Rivierenland. “We staan, met alle andere zorgorganisaties in de regio, voor grote uitdagingen. De vraag naar zorg neemt toe, maar de uitdagingen op de arbeidsmarkt zeker ook. Dat vraagt om samen anders te kijken, goed gebruik te maken van nieuwe technologie en elkaars kennis en kwaliteiten door echt met elkaar in gesprek te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat we hier in Rivierenland met elkaar in zullen slagen”.