Feestelijke opening Digi-Taal Servicepunt

7 februari 2023

Opening Digi Taal Servicepunt Website

In de centrale hal van Ziekenhuis Rivierenland is maandag 6 februari feestelijk het Digi-Taal Servicepunt geopend. Met diverse toespraken, het officieel doorknippen van het lint en een toost met (alcoholvrije) bubbels was het een feestelijk moment.

Voor wie is het Digi-Taal Servicepunt

Bij het Digi-Taal Servicepunt kunt u als patiënt terecht voor hulp bij digitale toepassingen die in het ziekenhuis worden gebruikt, zoals MijnZR en BeterDichtbijBijvoorbeeld bij het gebruik van MijnZR en BeterDichtbij. Ze kunnen er digitale vragenlijsten invullen ter voorbereiding op een bezoek aan de arts. Ook is er uitleg over de Persoonlijke Gezondheidsomgeving (PGO) en zijn er videoclips of animaties over animaties in ZR. Daarnaast verwijzen de vrijwilligers naar taalpunten in de regio, de Helpdesk Digitale zorg en de cursus Digivitaler van Bibliotheek Rivierenland. et Digi-Taal Servicepunt wordt bemand door speciaal opgeleide vrijwilligers met affiniteit voor digitale toepassingen.

Het Digi-Taal Servicepunt is geopend van maandag tot en met vrijdag:
’s ochtends van 9.00 tot 12.00 uur
’s middags van 13.00 tot 16.00 uur

Donatie Stichting Vrienden van Ziekenhuis Rivierenland

De komst van het Digi-Taal Servicepunt is mede mogelijk gemaakt door een donatie van de Stichting Vrienden. Deze stichting zamelt geld in voor projecten die het verblijf in het ziekenhuis voor patiënten aangenamer maken. De Stichting Vrienden vindt het belangrijk dat patiënten van het ziekenhuis waar nodig worden ondersteund bij het digitaal regelen en organiseren van hun zorg. En dat daarvoor een prettige omgeving wordt gecreëerd waarbij privacy wordt gewaarborgd.