Nieuwe website voor Ziekenhuis Rivierenland

Kerstboom Rivierenland

De website van Ziekenhuis Rivierenland is vernieuwd. De website heeft een nieuwe frisse uitstraling en is nu nog overzichtelijker. Ook is er een snelle toegang tot de meest bezochte onderdelen van de website, zoals: MijnZR en Bloedafname. Informatie rondom een afspraak in het ziekenhuis is bij elkaar geplaatst en daardoor makkelijker vindbaar. De teksten zijn herschreven op een taalniveau dat de meeste Nederlanders begrijpen. Daarnaast is bij de ontwikkeling van de website rekening gehouden met de normen voor digitale toegankelijkheid. Dit houdt in dat de website ook voor anderstaligen en voor mensen met een visuele- of auditieve beperking te raadplegen is.

Digitale toegankelijkheid

De nieuwe website van Ziekenhuis Rivierenland heeft een voorleesfunctie en vertaalmogelijkheid. Zo heeft iedere bezoeker toegang tot de gewenste informatie. Het gebruik van voldoende contrastkleuren, een iets groter lettertype en pictogrammen maken de website makkelijker leesbaar. Dit draagt bij aan onze missie om voor zoveel mogelijk patiënten en bezoekers een begrijpelijke organisatie te zijn.

Printen van patiëntinformatie

Krijgt u een onderzoek of behandeling in ons ziekenhuis? U krijgt via het online patiëntenportaal MijnZR een link naar de informatie waarmee u zich kunt voorbereiden. Deze informatie is vanaf vandaag ook thuis te printen door de printfunctie op deze webpagina’s.

Op de website is alle informatie behouden, maar soms verplaatst. Gebruik de nieuwe zoekfunctie om snel de juiste informatie te vinden.