Wat vindt u van de zorg in ons ziekenhuis?

061Rd Ziekenhuisrivland030418

De ervaringen van onze patiënten vertellen ons wat we goed doen en wat beter kan. Daarom vragen we onze patiënten om mee te doen aan een patiëntervaringsonderzoek. We gebruiken hiervoor de  Patiënt Ervarings Monitor (PEM). De uitkomst van dit patiëntervaringsonderzoek gebruiken we om onze zorg te verbeteren.

Uitnodiging invullen vragenlijst

Bent u in januari, februari of maart 2024 in Ziekenhuis Rivierenland geweest voor een afspraak op de polikliniek, een onderzoek, behandeling of opname? Dan kan het zijn dat u op 10 april 2024 via e-mail een uitnodiging ontvangt om uw mening te geven over uw ervaring in ons ziekenhuis. U ontvangt de uitnodiging van Expoints. Dit is een onafhankelijk onderzoeksbureau dat het onderzoek voor ons uitvoert.

Deelname is vrijwillig en anoniem

U ontvangt de uitnodiging voor het onderzoek per e-mail. Uw e-mailadres moet dan wel bij ons bekend zijn. In de email staat een link naar de vragenlijst. U beslist zelf of u meedoet aan het onderzoek. De vragenlijst bestaat uit 15 tot 20 vragen. Het duurt 10 minuten om antwoord te geven op alle vragen.
De antwoorden die u geeft worden anoniem verwerkt. Wij kunnen dus niet zien welke antwoorden u geeft.

Wat doen we met de antwoorden?

De uitkomsten van het onderzoek gebruiken we om onze zorg te verbeteren. Omdat meerdere ziekenhuizen in Nederland dezelfde vragenlijst gebruiken, kunnen we de ervaringen die u met ons deelt ook vergelijken met de ervaringen van patiënten in andere ziekenhuizen. Zo kunnen we van elkaar leren.