Wendy Bosboom per 1 juli gestart als voorzitter Raad van Bestuur Ziekenhuis Rivierenland

3 juli 2023

Wendy Gestart Per 1 Juli

Wendy Bosboom is per 1 juli gestart als voorzitter van de Raad van Bestuur van Ziekenhuis Rivierenland. Bosboom werd afgelopen januari al benoemd door de Raad van Toezicht als opvolger van de toenmalige voorzitter die per 30 juni met pensioen ging. Wendy Bosboom heeft jarenlange ervaring in de zorg. Als neuroloog en manager werkte zij in verschillende ziekenhuizen, voordat ze 3,5 jaar geleden bij Ziekenhuis Rivierenland als lid van de Raad van Bestuur begon.

Wendy Bosboom, voorzitter Raad van Bestuur: “We staan als ziekenhuis en regio voor enorme uitdagingen in de zorg: met minder mensen, meer zorg moeten leveren. Daar hebben we de afgelopen jaren echt stappen in gezet, zowel binnen ons ziekenhuis als binnen de regio. Ik kijk ernaar uit om die stappen verder uit te werken en nieuwe initiatieven te starten om de transformatie in de zorg echt te realiseren We willen, zullen en moeten het samen met de patiënten, hun naasten, onze medewerkers en onze samenwerkingspartners in de regio gaan doen."

Hans Ensing, voorzitter Raad van Toezicht, benadrukt dat Bosboom de juiste persoon is om deze transitie verder vorm te geven: “Wij zijn blij dat Wendy Bosboom op 1 juli is gestart als nieuwe voorzitter. Met Wendy hebben we iemand met het juiste profiel, ervaring en verbindend vermogen.”

Alle nieuws items(https://rivierenlandprodpwa.azurewebsites.net/home-page/nieuws)