Ziekenhuis Rivierenland sluit met alle zorgverzekeraars contracten af

27 december 2023

061Rd Ziekenhuisrivland030418

Ook voor aankomend jaar, 2024, onderhandelden zorgverzekeraars en Ziekenhuis Rivierenland over de betaling van de zorg die het ziekenhuis aan patiënten levert. Op deze pagina en in de tabel vindt u de laatste stand van zaken.

Doorlopende contracten in 2024

In 2022 zijn er met 3 zorgverzekeraars meerjarenafspraken gemaakt, die ook in 2024 nog gelden. Dit gaat om zorgverzekeraars DSW, Zorg en Zekerheid en Salland.

Afgesloten voor 2024

Met alle verzekeraars heeft Ziekenhuis Rivierenland inmiddels ook afspraken voor 2024 gemaakt.

Geen contract met Budgetpolissen

Ziekenhuis Rivierenland gaat bewust geen overeenkomsten aan voor de ‘budgetpolissen’. Een budgetpolis lijkt in eerste instantie wellicht financieel aantrekkelijk, maar patiënten kunnen in sommige gevallen voor onverwachts hoge kosten komen te staan.

Vragen

Voor vragen over vergoedingen kunt u bij uw zorgverzekeraar navragen of de zorg die nodig is met de polis van uw voorkeur wordt vergoed.

Tabel waarin te zien is dat Ziekenhuis Rivierenland voor 2024 met alle zorgverzekeraars contracten afgesloten heeft