11 november 2021 100e beller Helpdesk Digitale Zorg
“Ik kom wel vaker in het ziekenhuis en dan kun je in MijnZR je geschiedenis lezen. De uitslagen van bloedonderzoek bijvoorbeeld. Ik heb dat eerst maar even zo gelaten. Ik dacht, ik hoor het wel van de dokter. Maar op een gegeven moment wilde ik mijn gegevens zelf kunnen zien. Het was eerst even een gedoe met DigiD aanvragen, en daarna lukte de controle met SMS niet. Toen dacht ik: ik bel de Helpdesk Digitale Zorg.”
Steeds weer zoeken
Het telefoonnummer 085-1304 575 had hij ergens gelezen en het was ook te vinden op www.mijnzr.nl. “Ik ben een groot voorstander van internet. Wat ik op de computer kan doen, doe ik. Bankzaken regel ik uiteraard ook online, de zorgverzekering en de belasting ook. Maar omdat je het niet dagelijks doet, is het steeds weer zoeken hoe het moet.”
Opluchting
Willemijn van Koevorden van de Helpdesk Digitale Zorg herkent de ervaring van Nico de Koning: “We merken dat mensen vaak al enige tijd aan het proberen zijn, en dan tóch maar om hulp vragen. Vaak zijn ze dan opgelucht als het is gelukt. Onze bellers zijn erg enthousiast dat er zo de tijd voor ze wordt genomen. Iemand vertelde ons: "Ik word erg zenuwachtig van al dat digitale, maar met uw hulp en geduld is het mij zelf gelukt." Daar worden wij blij van.”
Heeft u een vraag?
Vragen die vaak gesteld worden aan de Helpdesk Digitale Zorg, zijn: Hoe log ik in op MijnZR? Hoe pas ik mijn gegevens aan in MijnZR? En hoe kan ik mijn uitslagen inzien in MijnZR? Bij de Helpdesk Digitale Zorg werken mensen die u uitleg kunnen geven over het installeren en gebruiken van communicatie- en hulpmiddelen. Ook helpt de Helpdesk bij het aanvragen van een DigiD. DigiD is vaak de eerste stap voor het gebruik van digitale zorg.
Heeft u ook een vraag, bel dan tijdens kantooruren naar het telefoonnummer 085-1304 575 of mail naar info@helpdeskdigitalezorg.nl. Ook kunt u kijken op Ziekenhuis Rivierenland - Helpdesk Digitale Zorg.