10 maart 2022 Steeds meer digitaal mogelijk in Ziekenhuis Rivierenland
We gaan meer beeldbellen
In de coronatijd hebben we ontdekt dat het heel goed mogelijk is om consulten telefonisch of via een beeldverbinding te voeren. Bovendien scheelt het de patiënt tijd en moeite om naar het ziekenhuis te komen. Genoeg reden om hier méér gebruik van te maken dan tot nu toe, onder het motto ‘Thuis kan het ook’.
Beter gebruik MijnZR
MijnZR, het patiëntenportaal, bestaat ruim twee jaar. Het portaal is ingevoerd met de komst van een nieuw elektronisch patiëntendossier (HiX). Bij de start waren de mogelijkheden nog beperkt. Inmiddels geeft het portaal toegang tot uitgebreide dossierinformatie, zoals uitslagen van onderzoeken, medicijngebruik en allergieën. Patiënten kunnen zelf thuis hun persoonlijke gegevens aanpassen. Dat scheelt weer telefoontjes naar of bezoekjes aan de receptie of inschrijfbalie. Vragen stellen aan de eigen arts via MijnZR, een vragenlijst invullen, een herhaalrecept aanvragen of een folder lezen kan nu ook in het patiëntenportaal. Al deze mogelijkheden worden nu actief aan patiënten voorgelegd.