Een jaar geleden startte Ziekenhuis Rivierenland met het rechtstreeks verwijzen door audiciens en audiologen naar de KNO-arts via ZorgDomein. Na de start met een paar audiciens weten inmiddels al veel audiciens ons ziekenhuis te vinden via ZorgDomein. Met deze nieuwsbrief speciaal voor audiciens brengen we nog een keer de belangrijkste punten rondom verwijzen naar Ziekenhuis Rivierenland onder de aandacht.
Heeft u zelf nog aanvullende vragen of opmerkingen, dan horen wij dit graag. Zo kunnen we met elkaar de samenwerking optimaliseren.
Vektis tabellen
Voor het inschrijven van verwijzers in het EPD baseert het ziekenhuis zich op het VEKTIS-AGB register. Dit geldt zowel voor de kwalificatie als de werkrelatie bij een instantie/praktijk en de geldigheidsduur daarvan. Het is belangrijk, onder andere voor terugkoppeling en facturatie, dat de gegevens van de verwijzer én de werkrelatie, goed zijn ingevuld in het Vektis register.
Op dit moment is een persoonlijke AGB-code voor audiciens echter niet mogelijk. Vektis verstrekt deze codes nog niet. Wel ontvangen we graag de AGB-code van de instantie en van de vestiging waar u werkzaam bent. Graag uw aandacht hiervoor. U kunt uw gegevens aanvullen of wijzigen via onderstaande link..
Vektis - business intelligence centrum voor de zorg | Vektis.nl(http://www.vektis.nl/)
Verwijzen met gevalideerd BSN-nummer
Het is belangrijk dat u altijd een verwijzing doet op BSN van de patiënt. Dit is een uniek nummer en voorkomt patiëntverwisseling. U vindt de BSN op een geldig legitimatiebewijs van uw patiënt.
Zonder ingevuld BSN-nummer kunnen wij de verwijzing niet in behandeling nemen. Wij verzoeken u vriendelijk de BSN van de patiënten te valideren alvorens een verwijzing of order te plaatsen. Sinds juni 2015 is de verwijzer verplicht een WID-controle te doen (Wettelijke identiteitsdocument). Wanneer het BSN niet gevalideerd is, wordt in ons EPD een ‘nieuwe patiënt’ aangemaakt waardoor voor een patiënt meerdere dossiers geopend worden.
ZorgDomein
Wanneer u ons voor het eerst kiest in ZorgDomein, is het doorgaans zo dat we helemaal onderaan staan. Eenmaal gekozen komen we bovenaan in beeld. U kunt ook filteren op naam of Tiel of Culemborg.
Belangrijk: Omdat er (nog) geen persoonlijke AGB-codes zijn voor audiciens, vragen wij u om in uw ZorgDomein account twee keer dezelfde (vestigings)AGB-code in te vullen, één keer achter de vestiging en één keer achter de naam van de verwijzende audicien.
Zorgproducten
De voor u toegankelijke zorgproducten van het specialisme Keel-, Neus- en Oorheelkunde in Ziekenhuis Rivierenland worden automatisch zichtbaar voor u in ZorgDomein.
Dit betreft twee producten, Gehoorverlies (Zorgvraag Verminderde gehoorfunctie) en Gehoorverlies bij kinderen jonger dan 12 jaar (Zorgvragen KNO-aandoeningen kind, Stemklachten en/of taalontwikkelingsstoornissen en Verminderde gehoorfunctie)
Verwijsbrief
Wij vragen u de digitale verwijsbrief binnen ZorgDomein zo volledig mogelijk in te vullen, inclusief meetgegevens en het door u gemaakte audiogram als bijlage toe te voegen.
ZorgDomein-Regie
ZorgDomein schrijft niet terug naar het systeem van de verwijzer.
Terugkijken naar verwijzingen is wel mogelijk onder het kopje ‘Regie’ in het dashboard van de verwijzer. Ook kan men hier verwijzingen van collega’s inzien.
Wijziging in uitslagen verkeer
Aanvankelijk was de intentie ook een verslag van het bezoek aan de KNO-arts naar de audicien te sturen. Medio augustus 2023 is dat beleid gewijzigd.
Het verslag naar aanleiding van het bezoek aan de KNO-arts gaat naar de huisarts van de patiënt.
De patiënt ontvangt, indien nodig, zelf het recept bestemd voor de audicien.
Hiermee is de verplichting, alsmede de vergoeding, voor het gebruik van Edifact vervallen.
Tot Slot
Om het gebruik van ZorgDomein verder te verbeteren, blijven we uw feedback zeer op prijs stellen. We zijn bereikbaar voor vragen en reacties via de ’Feedback op aanbod’ knop in ZorgDomein (rechts in uw scherm)of per mail op connect@zrt.nl(undefinedmailto:connect@zrt.nl).
'Feedback op aanbod' knop: